У свету културе
С обзиром да култура заузима значајно место у одрастању деце и правилном формирању односа према уметности, Центар континуирано спроводи акцију под називом У свету културе, која подразумева организоване посете деце предшколског узраста и ученика млађих разреда основних школка Центру за културу, у циљу
- упознавања деце са културом и уметношћу, са посебним акцентом на драмско и ликовно стваралаштво (Центар за културу има запослена стручна лица из ових области уметности)
- едукације деце о значају културе и уметности
- стицања и неговања културних навика са посебним акцентом на правила понашања на културним и уметнтичким догађајима.
Кроз ове посете они се упознају са организацијом рада и настанка уметничког производа (представе, концерта, изложбе…) уче правила понашања и упознају се са занимањима људи који раде у позоришту, на филму, у галерији…
Бонтон се учи, културне навике се стичу!
ДРАМСКО СТВАРАЛАШТВО
Организоване посете деце Центру за културу у просторијама у којима се припремају и реализују представе и упознавање са драмским стваралаштвом
- КАКО НАСТАЈЕ ПРЕДСТАВА-представљање свих сегмената настанка једне представе и упознавање са занимањима људи који раде у позоришту, као и упознавање са техничким карактеристикама драмског стваралаштва
- ШТА РАДЕ: драмски писац (сценариста), редитељ, глумци, продуцент, сценограф и костимограф (деци се показују сценографске и костимографске скице на основу којих се израђују сценографија и костими), композитор, кореограф, инспицијент, суфлер (шаптач), тон мајстор, светло мајстор, декоратер, гардеробер, власуљар, благајник…
- ШТА ЈЕ ТО: сцена, сценографија-декор, костим, реквизита, оркестарска рупа, просценијум, хинтер бина, светлосни парк, инспицијентски пулт, суфита, риквант…
- ПОЗОРИШНИ БОНТОН
На њима пријемчив начин упознајемо их са правилима понашања у позоришту и помажемо да схвате због чега је то важно. Шта све не сме да се ради у позоришту, шта сме и шта је посебно препоручљиво радити у позоришту.
ЛИКОВНО И ВИЗУЕЛНО СТВАРАЛАШТВО – ЛИКОВНИ АТЕЉЕ
Организоване посете деце Ликовном атељеу Центра за културу и упознавање са ликовним и визуелним стваралаштвом
- ОБЛАСТИ ЛИКОВНЕ И ПРИМЕЊЕНЕ УМЕТНОСТИ И КАКО НАСТАЈЕ УМЕТНИЧКО ДЕЛО – кроз упознавање деце са овом уметношћу, упознају се и са методама и техникама настанка уметничког дела
- ШТА И КАКО РАДЕ – сликар, вајар, графичар, сценограф, костимограф, керамичар, дизајнер текстила…
- ШТА ЈЕ ТО – опрема за керамику и вајање, графичка преса, штафелаји, с прибор који користе уметници.
- БОНТОН НА ИЗЛОЖБИ
Као и у случају драмског стравалаштва, деца уче правила понашања на изложби.
Два пута месечно током школске године, врата Ликовног атељеа су отворена за све учитеље и наставнике који желе да својим ученицима пруже искуство рада у Ликовном атељеву, било да се ради о сликању, цртању или вајању.
РАДИОНИЦЕ СА УЧЕНИЦИМА СТАРИЈИХ РАЗРЕДА
Радионице са ученицима виших разреда о култури и уметности, са посебним акцентом на правила понашања на културним и уметничким догађајима, кроз задате теме:
- Шта је култура?
- Да ли је она значајна и зашто?
- Да ли нам је она потребна и зашто?
- Може ли се човек усавршавати кроз културу и уметност и како?
- Шта би се догодило када култура и уметност не би постојале?
- Улога уметника у друштву.
- Чему служе уметнички факултети и академије?
- Да ли је и зашто важно понашање на културним догађајима?
- Одакле потиче потреба да се на културним догађајима унизи уметник?
- Какву поруку шаљемо својим понашањем?
- Зашто смо најјачи само у мраку?
- Уметници нису неки други људи, то можеш бити и ти…
Кроз разговоре са ученицима, уважавајући њихово мишљење и ставове о култури и уметности, њихове потребе и очекивања, могуће је приближити им културне и уметничке садржаје и позитивно утицати на њихову свест.