У свету културе

С обзиром да култура заузима значајно место у одрастању деце и правилном формирању односа према уметности, Центар континуирано спроводи акцију под називом У свету културе, која подразумева организоване посете деце предшколског узраста и ученика млађих разреда основних школка Центру за културу, у циљу

  • упознавања деце са културом и уметношћу, са посебним акцентом на драмско и ликовно стваралаштво (Центар за културу има запослена стручна лица из ових области уметности)
  • едукације деце о значају културе и уметности
  • стицања и неговања културних навика са посебним акцентом на правила понашања на културним и уметнтичким догађајима.

Кроз ове посете они се упознају са организацијом рада и настанка уметничког производа (представе, концерта, изложбе…) уче правила понашања и упознају се са занимањима људи који раде у позоришту, на филму, у галерији…

 

Бонтон се учи, културне навике се стичу!

 

 

ДРАМСКО СТВАРАЛАШТВО

Организоване посете деце Центру за културу у просторијама у којима се припремају и реализују представе и упознавање са драмским стваралаштвом

  • КАКО НАСТАЈЕ ПРЕДСТАВА-представљање свих сегмената настанка једне представе и упознавање са занимањима људи који раде у позоришту, као и упознавање са техничким карактеристикама драмског стваралаштва
  • ШТА РАДЕ: драмски писац (сценариста), редитељ, глумци, продуцент, сценограф и костимограф (деци се показују сценографске и костимографске скице на основу којих се израђују сценографија и костими), композитор, кореограф, инспицијент, суфлер (шаптач), тон мајстор, светло мајстор, декоратер, гардеробер, власуљар, благајник…
  • ШТА ЈЕ ТО: сцена, сценографија-декор, костим, реквизита, оркестарска рупа, просценијум, хинтер бина, светлосни парк, инспицијентски пулт, суфита, риквант…
  • ПОЗОРИШНИ БОНТОН

На њима пријемчив начин упознајемо их са правилима понашања у позоришту и помажемо да схвате због чега је то важно. Шта све не сме да се ради у позоришту, шта сме и шта је посебно препоручљиво радити у позоришту.

 

ЛИКОВНО И ВИЗУЕЛНО СТВАРАЛАШТВО – ЛИКОВНИ АТЕЉЕ

Организоване посете деце Ликовном атељеу Центра за културу и упознавање са ликовним и визуелним стваралаштвом

  • ОБЛАСТИ ЛИКОВНЕ И ПРИМЕЊЕНЕ УМЕТНОСТИ И КАКО НАСТАЈЕ УМЕТНИЧКО ДЕЛО – кроз упознавање деце са овом уметношћу, упознају се и са методама и техникама настанка уметничког дела
  • ШТА И КАКО РАДЕ – сликар, вајар, графичар, сценограф, костимограф, керамичар, дизајнер текстила…
  • ШТА ЈЕ ТО – опрема за керамику и вајање, графичка преса, штафелаји, с прибор који користе уметници.
  • БОНТОН НА ИЗЛОЖБИ

Као и у случају драмског стравалаштва, деца уче правила понашања на изложби.

Два пута месечно током школске године, врата Ликовног атељеа су отворена за све учитеље и наставнике који желе да својим ученицима пруже искуство рада у Ликовном атељеву, било да се ради о сликању, цртању или вајању.

 

РАДИОНИЦЕ СА УЧЕНИЦИМА СТАРИЈИХ РАЗРЕДА

Радионице са ученицима виших разреда о култури и уметности, са посебним акцентом на правила понашања на културним и уметничким догађајима, кроз задате теме:

  • Шта је култура?
  • Да ли је она значајна и зашто?
  • Да ли нам је она потребна и зашто?
  • Може ли се човек усавршавати кроз културу и уметност и како?
  • Шта би се догодило када култура и уметност не би постојале?
  • Улога уметника у друштву.
  • Чему служе уметнички факултети и академије?
  • Да ли је и зашто важно понашање на културним догађајима?
  • Одакле потиче потреба да се на културним догађајима унизи уметник?
  • Какву поруку шаљемо својим понашањем?
  • Зашто смо најјачи само у мраку?
  • Уметници нису неки други људи, то можеш бити и ти…

Кроз разговоре са ученицима, уважавајући њихово мишљење и ставове о култури и уметности, њихове потребе и очекивања, могуће је приближити им културне и уметничке садржаје и позитивно утицати на њихову свест.