U svetu kulture

S obzirom da kultura zauzima značajno mesto u odrastanju dece i pravilnom formiranju odnosa prema umetnosti, Centar kontinuirano sprovodi akciju pod nazivom U svetu kulture, koja podrazumeva organizovane posete dece predškolskog uzrasta i učenika mlađih razreda osnovnih školka Centru za kulturu, u cilju

  • upoznavanja dece sa kulturom i umetnošću, sa posebnim akcentom na dramsko i likovno stvaralaštvo (Centar za kulturu ima zaposlena stručna lica iz ovih oblasti umetnosti)
  • edukacije dece o značaju kulture i umetnosti
  • sticanja i negovanja kulturnih navika sa posebnim akcentom na pravila ponašanja na kulturnim i umetntičkim događajima.

Kroz ove posete oni se upoznaju sa organizacijom rada i nastanka umetničkog proizvoda (predstave, koncerta, izložbe…) uče pravila ponašanja i upoznaju se sa zanimanjima ljudi koji rade u pozorištu, na filmu, u galeriji…

 

Bonton se uči, kulturne navike se stiču!

 

 

DRAMSKO STVARALAŠTVO

Organizovane posete dece Centru za kulturu u prostorijama u kojima se pripremaju i realizuju predstave i upoznavanje sa dramskim stvaralaštvom

  • KAKO NASTAJE PREDSTAVA-predstavljanje svih segmenata nastanka jedne predstave i upoznavanje sa zanimanjima ljudi koji rade u pozorištu, kao i upoznavanje sa tehničkim karakteristikama dramskog stvaralaštva
  • ŠTA RADE: dramski pisac (scenarista), reditelj, glumci, producent, scenograf i kostimograf (deci se pokazuju scenografske i kostimografske skice na osnovu kojih se izrađuju scenografija i kostimi), kompozitor, koreograf, inspicijent, sufler (šaptač), ton majstor, svetlo majstor, dekorater, garderober, vlasuljar, blagajnik…
  • ŠTA JE TO: scena, scenografija-dekor, kostim, rekvizita, orkestarska rupa, proscenijum, hinter bina, svetlosni park, inspicijentski pult, sufita, rikvant…
  • POZORIŠNI BONTON

Na njima prijemčiv način upoznajemo ih sa pravilima ponašanja u pozorištu i pomažemo da shvate zbog čega je to važno. Šta sve ne sme da se radi u pozorištu, šta sme i šta je posebno preporučljivo raditi u pozorištu.

 

LIKOVNO I VIZUELNO STVARALAŠTVO – LIKOVNI ATELJE

Organizovane posete dece Likovnom ateljeu Centra za kulturu i upoznavanje sa likovnim i vizuelnim stvaralaštvom

  • OBLASTI LIKOVNE I PRIMENJENE UMETNOSTI I KAKO NASTAJE UMETNIČKO DELO – kroz upoznavanje dece sa ovom umetnošću, upoznaju se i sa metodama i tehnikama nastanka umetničkog dela
  • ŠTA I KAKO RADE – slikar, vajar, grafičar, scenograf, kostimograf, keramičar, dizajner tekstila…
  • ŠTA JE TO – oprema za keramiku i vajanje, grafička presa, štafelaji, s pribor koji koriste umetnici.
  • BONTON NA IZLOŽBI

Kao i u slučaju dramskog stravalaštva, deca uče pravila ponašanja na izložbi.

Dva puta mesečno tokom školske godine, vrata Likovnog ateljea su otvorena za sve učitelje i nastavnike koji žele da svojim učenicima pruže iskustvo rada u Likovnom ateljevu, bilo da se radi o slikanju, crtanju ili vajanju.

 

RADIONICE SA UČENICIMA STARIJIH RAZREDA

Radionice sa učenicima viših razreda o kulturi i umetnosti, sa posebnim akcentom na pravila ponašanja na kulturnim i umetničkim događajima, kroz zadate teme:

  • Šta je kultura?
  • Da li je ona značajna i zašto?
  • Da li nam je ona potrebna i zašto?
  • Može li se čovek usavršavati kroz kulturu i umetnost i kako?
  • Šta bi se dogodilo kada kultura i umetnost ne bi postojale?
  • Uloga umetnika u društvu.
  • Čemu služe umetnički fakulteti i akademije?
  • Da li je i zašto važno ponašanje na kulturnim događajima?
  • Odakle potiče potreba da se na kulturnim događajima unizi umetnik?
  • Kakvu poruku šaljemo svojim ponašanjem?
  • Zašto smo najjači samo u mraku?
  • Umetnici nisu neki drugi ljudi, to možeš biti i ti…

Kroz razgovore sa učenicima, uvažavajući njihovo mišljenje i stavove o kulturi i umetnosti, njihove potrebe i očekivanja, moguće je približiti im kulturne i umetničke sadržaje i pozitivno uticati na njihovu svest.